VERA

El costat bell de la tempesta









Des de Rotterdam, Vera Jessen Juhrend, cantant, compositora i guitarrista, juntament amb Peter Jessen, baixista, han creat una joia titulada Bubbles & Bones. Vaig descobrir la seva música gràcies al seu àlbum anterior Leave a line, dos anys enrere. Era el seu àlbum de debut i la vaig entrevistar tractant de descobrir els secrets d'un talent que sempre té alguna cosa, igual que el títol del seu primer single Always something. Ara he d'admetre que em segueix sorprenent en el millor dels sentits. Les seves lletres són més madures, els arranjaments treballats al costat de Peter són més subtils. Definitivament, Vera sap el que vol més que mai. Està aprenent, experimentant la vida, i el fruit de totes aquestes experiències enriqueix les seves cançons. Sigueu benvinguts a les bombolles i els ossos de Vera i Peter, cançons de bressol i cançons profundes emergint entre la crueltat i les tempestes actuals.


De Leave a line a Bubbles & Bones. Com ha estat la teva recorregut entre els últims discos?

El primer àlbum consistia principalment en cançons que vaig escriure en el període des que vaig començar a escriure fins a la gravació del primer àlbum, un lapse de temps d'uns aproximadament 10 anys. Amb Bubbles & Bones aquest període va ser molt més curt, d'uns 2 anys. Entre els dos discos he après molt sobre la música, la indústria i el que vull tocar i escriure. Un munt de coses bones.

Descrius el so del nou disc com un treball més orientat al pop. En quin sentit?

És sobretot la manera com es va gravar aquest àlbum. Hem treballat amb un productor diferent aquesta vegada buscant un so per a la ràdio, més amigable. La intenció i la intensitat amb què es van gravar les cançons eren bàsicament les mateixes, però.

L'àlbum s'obre amb Lazy people. Es tracta d'una crítica social?

Hahaha, hmmm ... No, si és alguna cosa és autocrítica. Però és bo saber que es pot interpretar així.

Una de les cançons que presentes en el nostre festival nau nua és Kiss and tell, també del teu últim Bubbles & Bones. És tan important la comunicació en l'amor?

Per descomptat, la comunicació és la clau! Però la cançó és més sobre com una noia decent que besa i no ha d’explicar-ho si vol mantenir-se fidel a sí mateixa.

La segona cançó que presentes és Only you i no està inclosa en cap àlbum. Quina direcció estàs prenent amb les seves noves composicions?

Peter i jo toquem en molts concerts de saló, i ens encanten. Per això, les noves cançons estan escrites amb això en ment: petits arranjaments per duo.

Explica'ns el procés de gravació dels vídeos.

Richard Beukelaar, un amic proper, ja ens va gravar tres vídeos en directe. Així que li vaig demanar fer tres més per aquest festival. Ell va arribar amb una decoració increïble: un antic cinema que ara alberga una botiga molt divertida de roba de segona mà anomenada Rock'n Rommel. Els dos propietaris són també músics, pel que vam poder utilitzar aquest fantàstic edifici per filmar els vídeos.

Tornant al teu últim àlbum, Bubbles & Bones és la cançó del títol de l'àlbum i una espècie de yin yang personal. En aquest sentit, com descriuries la teva vida artística?

Suposo que com un Ying-Yang també. De vegades ho odio absolutament! Però jo tracto de centrar-me en la llum, el costat més positiu. Em sento tan beneïda per totes les grans persones que he conegut i pels concerts impressionants que hauré de fer. Crec que la meva música és realment una bona representant de la meva vida real. Tracto de no pensar en la tristesa, però també ho faig quan toco una balada molt fosca.


Has trobat alguns jutges cruels en la seva vida?

Jo sobretot ...

La teva cançó Lazy people ha estat remesclada en estil dance. La música electrònica tindrà un lloc en els teus propers treballs?

No, potser farem algun dia un altre remix, però el meu pròxim treball conté exactament el contrari.

Imaginem una fàbrica abandonada, completament buida. Què et fa sentir?

Els llocs abandonats em donen ganes de omplir-los de vida.

I què t'agradaria fer amb ella?

Immediatament penso en donar-li al lloc seu ritme cardíac novament organitzant un gran concert allà i potser gravar un vídeo d'atmosfera agradable. I si s'ofereix un concert en un lloc que està gairebé buit, hi ha una gran acústica i el públic està molt més centrat, en realitat.


VERA | NAU NUA FESTIVAL VÍDEOS aquí

VERA | LEAVE A LINE entrevista a NAU NUA aquí

Una entrevista de Juan Carlos Romero
Vera website www.veralive.nl
Foto cortesia de Vera Jessen Juhrend
Tots els drets reservats