NINA HYNES

Què és real?









Nina Hynes és creació pura. Quan li vaig suggerir la idea d'un festival online de música es va mostrar molt entusiasta. Finalment, ens presenta un vídeo realitzat per ella mateixa tot fent una versió de la cançó nadalenca "Where is the baby?", escrita per Susan Nipp, un bell regal per nau nua. El seu àlbum anterior és Really really do (2008) sota el nom de Nina Hynes and the Husbands el qual ja va ser presentat a nau nua en l'entrevista Nina Hynes / Cantant cartes al mar, títol en referència a la seva cançó Sending letters to the sea. L'àlbum és un viatge meravellós des de la seva apertura amb Flutter wow i el vídeo single Somewhere out there fins la cançó final Turn on: "I never know what 's real, in everything believe. I will fall again, a thousand times before, before I realise". Ara ens presenta el disc Goldmine sota el nom de la banda Dancing suns i una cosa de la qual estic segur és que ella encendrà la meva ment novament, perquè com ella canta, Everything is possible.

Tot és possible?

En efecte.

On és la teva mina d'or (Goldmine)?

En el meu fur intern, en tu, en mi, en tot el que ens envolta.

Quines són les coses que trobes més inspiradores?

L'entusiasme, un bon esmorzar, un cel obert, les idees .. idees, voluntat, canvi, la meva filla, pel·lícules, la comprensió, la innovació, l'experimentació i un gran cor.

El teu procés de creació és normalment una col·laboració amb una altra persona o més aviat una obra solista?

Em moc entre l'ésser individual i el ser part d'un equip .. durant l'últim any i mig, ha estat una col·laboració per fer el meu nou àlbum Goldmine. Gran part és una col·laboració, així que he canviat el meu nom pel de la banda Dancing suns. Sento que la col·laboració és molt més emocionant que estar sol.

Qui hi ha a la finestra?

Si ho sabés.

Ets un cor ardent?

El foc és dins el meu cor.

Canta’m un vers d'una de les teves cançons favorites.

Es tracta de "Beautiful Cosmos", de Ivor Cutler
"What do we talk of Whenever we meet? Nothing at all!
You sit with a sandvitx I look at a roll.
Sometimes I open my mouth, and shut it.
We have a beautiful cosmos, you and me.
We have a beautiful cosmos. "


NINA HYNES VIDEOS aquí

NINA HYNES | SINGING LETTERS TO THE SEA Entrevista a NAU NUA aquí

Una entrevista de Juan Carlos Romero
Nina Hynes website www.ninahynes.bandcamp.com
Tots els drets reservats