NINA VIOLET

Partícules de llum









Quan algú canta We'll be alright un pot pensar que és només una cançó massa ingènua, però la força profunda de la poesia de Nina Violet va més enllà de tots aquests pensaments simples. "Our legs are only Hurting us for now, we'll be alright". Llavors, un s'adona que la vida és bella en part perquè li fa mal, perquè el seu fi és desconegut en el temps, però sempre té la cara de la mort. L'ara és l'únic que tenim, el passat ja no existeix, i les cançons de Nina Violet ens fan sentir més conscients de tot això. Ara ens presenta el seu segon àlbum, titulat precisament We'll be alright (2011). I definitivament ho estarem, perquè les seves cançons tenen un efecte de renovació quan l'oient té la ment prou oberta com per escoltar algunes veritats. Ha col·laborat amb Willy Mason i compartit escenari amb Radiohead, Beth Orton o Elvis Perkins, i ens dóna una poesia honesta plena d'imatges vitals que fan mal a causa del seu amor. I tot això amb un enorme talent musical, creant els arranjaments de tots els instruments de corda que puguem imaginar, i una veu que et mou a nous llocs.

Estarem bé?


En aquesta cançó, We'll be alright, cantes "we run and hide and stay alive for love". De què t'amagues?

Doncs bé, a la primera escena tenim cames adolorides i avions volant en cercle, així que crec que els nostres amants condemnats s'amaguen del perill institucional real o simbòlic en el seu entorn post-apocalíptic, és a dir, es tracta de la violència militar com una metàfora per al judici de l'statu quo.

La primera cançó que presentes al festival nau nua és Everything comes apart. "The finish is the start". Com et sents amb la condició efímera de la vida?

Crec que el cercle de totes les coses són una comoditat més que una amenaça en un món en el qual relacionem erròniament seguretat i permanència amb coses com cases i automòbils. Recordar a un mateix que les coses no romanen per sempre és revelar el moment i conèixer les nostres benediccions.

El segon tema és Fill the well up d'aquest mateix àlbum. "Look up to the moon I saw night in a cup". Quanta nit hi ha al teu pou?

La seqüència visual que intento transmetre a l'oient és la següent: una nena al fons del pou mira cap amunt. La seva apatia comença a debilitar la seva visió, més que a ella mateixa. Ella veu la llum de les estrelles com si fos un líquid que s’aboca a baix, al seu calabós i li fa surar cap a la vora del pou, on la seva pell esquinçada i el seu cor sobtadament despertat fan encara més mal, però és un dolor embellit per la seva vitalitat . I llavors, ella se sent plena com el pou on una vegada havia estat captiva, en un complet buit. El meu benestar personal sol ser bastant complet, pel que puc veure les coses des de dalt. La majoria de les vegades bec llum de les estrelles en lloc de seure-hi, però tots tenim buits de vegades.

Quan vaig escoltar les primeres notes de la cançó When you're broken vaig pensar que era un dels més esperançadors de l'àlbum. Llavors la seva lletra em va confirmar aquesta sensació. Com és d'important la música per a tu?

He tocat música tota la meva vida i m'ha donat una altra veu, com l'haver escrit poesia. Em fa la voluntat i la direcció en què combinar les dues coses. Em defineix, de vegades per a mi perjudici, ja que ningú és unidimensional, i m'allibera de mi mateixa. És per a mi un llenguatge més enllà de les paraules.

Una de les teves últimes cançons publicades és We'll be warm, we'll got each other, sens dubte, poderosa, amb un so més dur i més elèctric. Tota aquesta energia elèctrica en la cançó, d'on ve?

Personalment vivia un dels més durs hiverns, dels més freds de la meva vida aquest any, i em van donar ganes de jugar fort. Vaig escriure aquesta cançó anys enrere, però mai ho vaig gravar d'una manera prou valenta per la lletra, i vaig pensar que si tenia l'agressivitat suficient en mi havia intentar.

Tornant a l'àlbum, la Sewing song. Tens moltes coses de cosir en la teva vida?

Ho faig. Realment i simbòlicament. Everything comes apart, ja veus. Aquesta cançó conté instruccions concises per a la càrrega de fil a l'antiga màquina de cosir Singer de la meva mare.

Et dono alguns núvols blancs, un cel en net, blau, i algunes aquarel·les. Què faries?

Posar-hi el sol, tot just traient el cap i enviant els raigs a la terra, li posaria un segell i l'hi enviaria per correu a un vell amic.

Les lletres tenen un paper principal en les teves cançons. Escrius poesia? Què escriptors t'han influenciat?

Jo escric poesia. Jo escrivia poesia abans d'escriure cançons, començant al voltant dels 10 anys. Vaig tenir una infància tumultuosa a considerable, jo era una pària a l'escola, tenia molt a arreglar en la meva ment jove. He llegit coses com Sylvia Plath i Emily Dickinson, Pablo Neruda, tot el que un nen podria trobar per desplegar la seva imaginació i semblar freak a ulls dels altres. M'avorria a l'escola i tot em resultava fàcil, les proves i les altres coses, em vaig ficar en molts problemes fins que alimentar millor la meva ment i la meva ànima, i vaig ser capaç d'extreure coses de mi mateixa per veure amb claredat.

La teva ment és un bon lloc per amagar-se?

Bé, crec que el que se sol amagar SÓN les nostres ments, i girem al voltant d'això per no haver d'assumir la responsabilitat de ser nosaltres mateixos. És més fàcil culpar a tot allò que podem veure.

Una de les teves cançons es diu The wake of the ship. Imagina't una nau nua, com la vestiries?

M'agradaria pintar el seu nom "The Merry Sea", cobrir-la amb pètals de flors com una desfilada de carrosses i l’enviaria a l'univers, i així els meus amics pescadors podrien pescar a l'espai amb partícules de llum com a esquer i cuinar per als seus amics de l’ànima en un estel fred amb una paella de ferro fos.


NINA VIOLET VIDEOS aquí 

Una entrevista de Juan Carlos Romero
Nina Violet website www.ninaviolet.bandcamp.com
Foto cortesia de Nina Violet
Tots els drets reservats