FRANKISTADORS

Rock llibertí








Frankistadors són rock, i roll, és clar. El seu líder, cantant i guitarrista és Françoise també coneguda com Franka El-Ré, que va començar la seva carrera musical al cor clàssic de l'òpera de Marsella i va estudiar al Conservatori de Grenoble. Però ella havia nascut per al rock'n'roll. Els sons creats per The Clash o The Rolling Stones van ser els que definitivament la van portar a formar una banda de rock clàssic. Ara presenta el seu més recent àlbum Une envie folle publicat el passat desembre de 2011. Franka El-Ré amb Laurent Peters (guitarrista), Wilfrid Warmel àlies Willos (baixista), Franck Depeyre àlies Sr Billy (bateria) i Jonathan Gomis també conegut com JoJo (guitarra) són Frankistadors, uneix envieu fullets per a la creació de música rock clàssica com a forma de la vida.

Sexe, drogues o rock and roll?

Rock'n'roll, definitivament!

L'últim àlbum es titula Une envie folle. Què necessites bojament?

Les paraules (sobre l'explícita "tornada") provenen d'un poema de George Sand a Alfred de Musset, molt llibertí, "libertin en francès". La resta de la cançó (com moltes de les meves cançons ...) és només un resum de la meva vida sexual ...

Podria parlar sobre el procés de composició i gravació del disc?

No hi ha cap llei en la meva composició ... Puc començar amb una melodia o algunes paraules o ambdues coses ... depèn del dia, de l'estat d'ànim. Tracte de posar diversió, fantasia i sexe en les meves cançons per veure somriures al públic. Sobre la música crec que no tinc control ... És una barreja de tot el que estimo i sòl escoltar (sobretot la música anglosaxona, però també reggae, i ... des de fa poc, música espanyola). La cançó "Aeroplane" va ser composta per Mickey Finn (ex noi heavy metal, Humble Peu, Higelin, Nino Ferrer ...) que va crear moltes de les guitarres en aquest disc.

Sobre l'enginyeria, aquest àlbum és una producció pròpia ... Per sort vaig conèixer un enginyer de so, quan vaig publicar el meu primer disc (Cette fille lliure), que em va oferir fer noves cançons en el seu estudi. Hi ha diverses maneres d'enginyar ... de vegades comencem la cançó molt senzilla amb la guitarra acústica i veu i més tard els altres instruments, algunes altres amb tota la banda pràcticament en viu! Però es necessita temps per llançar 17 cançons, gairebé un any i mig. En realitat tinc 3 noves cançons en les que estem treballant.

Una de les cançons es diu Allez sans retour. Per què?

Aquesta cançó va ser composta a Marsella, en els anys vuitanta amb la meva primera banda de rock anomenada "Cops & Robbers". La història d'un presoner que s'escapa, no té camí de tornada ... (Sense retorn). En aquest moment va significar per a nosaltres una mena de sense futur!

Més dolor és una cançó en espanyol. On has après espanyol?

Vaig aprendre espanyol al carrer i amb els amics, en realitat jo no tinc un espanyol fluid, però si escoltes només té paraules habituals sobre l'amor, les begudes i les nenes ... La cançó va ser composta a Cadaqués, els músics estaven tocant fora a l'estiu i les jams amb ells em van donar la inspiració!

Quina és la teva poció màgica?

La música i l'amor.

Alguna vegada t'has sentit com un satèl·lit?

Sí! Des de fa uns anys crec que la terra amb seguretat és més bell des del cel ... Però en la cançó estic parlant dels ulls i el cul d'un nuvi, que solia beure i que em va empènyer a buscar al cel, per oblidar els mals sentiments aquí.

Quines són les teves influències musicals?

The Rolling Stones, The Doors, Patti Smith, Neil Young, The Clash ...

Imagina una nau nua, abandonada, aïllada. Què faries amb ella?

El faria servir per a un estudi d'enginyeria i una sala de concerts! ... Però també un lloc per a la gent que estimo ... amb fruites i plantes ... i un llac. Un lloc on els pintors, escultors, escriptors, músics poguessin sentir-se lliures per al seu art!



FRANKISTADORS VÍDEOS aquí 


Una entrevista de Juan Carlos Romero
Frankistadors website www.frankistadors.fr 
Tots els drets reservats