HÉRA MÉNARD

Colors i sons








La vaig veure en un vídeo cantant Lullaby tocant un ukelele i em va dibuixar un somriure tan fresc que encara roman en mi. Ella és Héra Ménard , compositora, cantant i guitarrista del Quebec, i la seva  Lullaby artística està volant plena de sensibilitat, com a solista i també com a membre de The Rainbows, un grup vocal de sis cantants influenciats pel jazz i la música pop sempre a la recerca d'arranjaments sorprenents. La música jazz és també una influència molt important per l’Héra, de fet , ella té un grau en interpretació jazz i popular, però les seves composicions en solitari són més a prop dels sons folk i country. També és Màster en interpretació per la Université Laval i està treballant contínuament en noves maneres d'enriquir les seves cançons amb la finalitat de preparar el seu àlbum de debut. Ha actuat en musicals com Annie en 2008 a la Salle Dina Bélanger del Quebec i ha estat guardonada amb molts premis en concursos musicals . De moment, podem gaudir d’algunes de les seves belles cançons com ara Je pense encore à toi, Et si, Couleur noir, Les jours heureux, Les dernières heures i la somrient, refrescant , però també fràgil Lullaby volant al ritme de l’ukelele de l’Héra .

Quina va ser la teva primera cançó?

La meva primera cançó es diu " L'eau , l'air , la terre , le feu". Jo tenia 15 anys quan el vaig escriure .

Jazz , folk, country, pop, teatre musical ... on és l’Héra Ménard ?

Les meves composicions es troben entre el country, el folk i el pop, però m'agrada molt el jazz i m'encanta el teatre musical, és només que no els composo...

D'on ve el teu Couleur noir?

" Couleur noir " ve d'una ruptura amorosa, però crec que en última instància  es pot aplicar a qualsevol situació en què un creu que tot està perdut i ens cal esperança, però fins i tot l'esperança sembla perduda. És una cançó on tracto de ser positiva malgrat tot.

Vas presentar Les jours heureux al festival nau nua . Ets una persona nostàlgica?

Sóc una persona molt nostàlgica! No obstant això, "Les jours heureux" no és especialment nostàlgica, parla de la manca d'inspiració que sento quan tot va bé a la meva vida.

Ukulele o guitarra?

Si he de triar, prefereixo la guitarra... més possibilitats. Però l’ukelele és més fàcil de transportar!

Je pense encore à toi ... Has descobert què és l'amor?

Sóc una gran amant, des de molt abans de ser cantant! Jo ja he descobert l'amor moltes vegades, de diferents maneres. Però encara n’estic aprenent... i això és el que té de bo! "Je pense à toi encore" va ser escrita per a un amic meu que patia durament una ruptura. Ara, he viscut situacions similars i sóc capaç de cantar-la tot identificant-m’hi.

Et si ... no fossis músic, llavors?

Si jo no fos músic ... seria actriu!

Héra Ménard és més melodia o ritme?

Melodia. Tot i que són força indissociables per a mi.

Parla'ns dels teus projectes futurs .

En un futur proper hi ha la idea de l'àlbum, que espero es materialitzi molt aviat. Continuaré participant en algunes competicions, els festivals . Fer-me veure el màxim possible. I a mig termini jo diría que una florent carrera al Quebec i potser a Europa, qui sap?

Deixa volar la teva imaginació . Si tinguessis una nau nua, què faries amb ella?

Jo la veuria com un vaixell que m'haurien donat amb carta blanca per fer-ne el que volgués... en el meu cas, seria un veler amb el que voldria fer la volta al món! Per descomptat, portaria el meu ukelele amb mi ... és més fàcil de transportar!

Héra Ménard | Vídeos aquí


Una entrevista de Juan Carlos Romero
Héra Ménard website www.heramenard.bandpage.com
The Rainbows website www.therainbows.ca
Foto cortesia de Héra Ménard
Tots els drets reservats